Thursday, June 13, 2013

First Sewing for the Babe

It has been an interesting week here.  A new child in the house also means that new rhythms have to be established.  We are all still getting used to each other and to the need for a new rhythm.  My production for the shop has been put on hold as we are all trying to figure this out.  However, after the sudden addition (it was quite sudden to us since they had initially told us that there was a longer waiting period for a girl), we had to get into gear for the necessities for a toddler: a car seat and a travel cot were borrowed from friends until we have arranged for a long-term solution.  Clothes were bought at mitumba and then the bibs. . . a perfect excuse to get the sewing machine out!

I set out to quickly sew some bibs out of kikoy and jeans from my stash. . . it was fun to make these reversible bibs, especially with the little one 'helping' me.  I did not have a chance to photograph them before they were used, but managed to take a picture of two when they came fresh out of the laundry (pre-ironing!).

I really LOVE working with kikoy and jeans.  Would these be a good addition to my offerings in the shop?

Het is een interessante week geweest hier. Een nieuw kind in huis betekent ook dat nieuwe ritmes moeten worden vastgelegt. We zijn allemaal nog aan het wennen aan elkaar en aan de behoefte voor een nieuw ritme. Mijn productie voor de winkel is op stop gezet omndat we dit allemaal moeten uitzoeken. Na de plotselinge toevoeging van ons kleintje (het was heel plotseling voor ons omdat ze ons aanvankelijk hadden verteld dat er een lange wachttijd was voor een meisje), moesten we ons ineens voorbereiden voor de benodigdheden voor een peuter: een autostoel en een reis-kinderbedje werden geleend van vrienden totdat we een oplossing voor lange termijn hebben. Kleren werden gekocht op de Mitumba markt en vervolgens de slabbetjes. . . een perfect excuus om de naaimachine eruit te halen en er te maken voor de Babe!

Ik naaide snel een paar slabbetjes uit kikoy en jeans van mijn voorraad. . . het was leuk om deze omkeerbare slabbetjes te maken, vooral met het kleintje die me 'holp'.   Ik had geen kans om ze te fotograferen voordat ze werden gebruikt, maar ben er nu toch in geslaagd om een foto van twee slabbetjes te toen ze uit de was kwamen (voor het strijken!).   


Ik hou echt van het werken met kikoy en jeans. Zouden deze een goede aanvulling zijn op mijn aanbod in de winkel?

Andrea

No comments:

Post a Comment