Thursday, January 16, 2014

Some TLC

Over the holiday period we had my in-laws visit and since my workroom doubles as guestroom, I was not able to do any extensive work.  A perfect time to send off my sewing machine for a service (or some TLC in my opinion).  I picked it up early last week and have been working again on a long overdue volunteer job: more aprons for another Waldorf Kindergarten class.  The machine has been was humming along nicely in the past week and made me wonder why I had not send her in for a little vacation sooner?!?

She certainly deserved this little break with lots of TLC.  Now I am wondering if I should actually name her sine we nearly work together every day!  Do you have a name for your machine?

 Tijdens de Kerst vakantie hadden we mijn schoonouders op visite en omdat mijn werkkamer ook de logeerkamer is, kon ik niet al te veel werk verrichten. Een perfecte tijd om mijn naaimachine even weg te sturen voor een onderhoudsbeurt (of een beetje TLC in mijn mening). Ik haalde haar begin vorige week weer op van de monteur, en ging weer aan de slag om een eindelijk een vrijwilligers werkje te vervullen: meer schorten voor een andere Waldorf kleuterklas.  De machine werkt weer als een droom en ik vroeg me af waarom ik haar niet eerder voor een kleine vakantie had  gestuurd?!?

Ze verdiende deze kleine pauze met veel TLC zeker. Nu vraag ik me af of ik haar eindelijk een naam zou geven, we werken namelijk bijna dagelijks samen! Heb jij een naam voor jou machine?


Andrea

No comments:

Post a Comment